Regler


Hvem kan deltage og hvad må jeg danse?

Cph-Open er en dansekonkurrence, hvor alle kan deltage uanset om man er en danseskole, efterskole, forening, ungdomsklub eller dansegruppe.
Til Cph-Open kan man stille op med sin gruppe/Formation Hip Hop og Showdans. 

Cph-Open opbygning

Cph-Open er Er med 2 separate indledende runder og 1 stor Finaleer.

Hver indledende runde danse hvert hold 2 gange.
Den indledende runde er alle Teams(grupper) blevet inddelt i den alder de ønsker at stille op i. Der skal alle deltagere ind på gulvet og vise deres show.
Udfra den indledende runde vil alle hold få point. Disse point placere hver enkelte hold i forskellige finale grupper. Mester, A, B,C osv..
Det vil sige alle skal danse 2 gange til hver turnering. 

Når begge ranglister er overstået har hvert hold fået en Total score. Den score bruges til at udvælge de 10-12 med højest score til Finalen. Føler du ikke at din score er høj nok?? er det smart at stille op til Næste Rangliste. Du er velkommen til at deltage til begge indledende runder for at se om du kan forbedre scoren!...Du kan også "have is" i maven og se om din score er høj nok, når 2. indledende runde er afholdt.

De 10-12 med højest score vil gå videre til  finale tilsvarende deres point.

Dommer & Bedømmelse

Der er 10 dommere til indledende med 5 i både Hip Hop og 5 i Showdans til de indledende runder og derefter vil der være 7 dommere til DM finalen.

Alder/Niveau/Acts

Tunneringen vil være indelt i følgende kategorier:

  • Stilart
  • Alder
  • Niveau
  • Acts

Alder

CPH-Open vil være inddelt i 3 forskellige alderskategorier:

  • Børn: 6-12 år
  • Junior: 13-17 år
  • Voksen: 18+

 

Team (5 til 30 dansere)

Regler For Hip Hop

Solo/Duo:

Musik:
Elite = 90-130 BMP

Teams:

- Minimum 5 dansere og max 30 dansere.
- Fri påklædning.
- Der må IKKE bruges Rekvisitter.
- Man må ikke benytte danseskolensnavn/logo på tøjet.
- En danser må gerne stille op på flere hold, dog skal der betales gebyr for hvert hold personen danser på. 

Dommerne vil bedømme hver kriterier udfra følgende point system:

0-2=Under Gennemsnittet.
3-4 =Gennemsnittet.
5-6 =God.
7-8 =Meget god.
9-10= Fremragende. 

Bemærk at dommerne må bruge trin point på 0,5 og 1 til overstående skala.

Teams vil blive bedømt ud fra følgende kriterier:

Teknik & Udførelse:

- Udførelse af bevægelsene inden for Hip Hop & Urban Genrene.
- Koreografiens opbygning.
- Synkronitet
- Brug af niveauer
- Dynamik og koreografiens sværhedsgræd 

Det er her dommerne vurderer de Hip hop & Urban Teknikker du at valgt at vise i dit show.

Vi anderkender 8 grundlæggende stilarter inden for Hip Hop & Urban dance (Hip Hop, Popping, Locking, Breaking, House, Dancehall, Waacking, & Vogue)

Der er ikke et minimum for hvor mange stilarter du har med i dit show.

Så du behøver ikke at udføre alle stilarter. Kvalitet frem for kvantitet.

Det er her dommerne vurdere niveauet ud fra holdet udførelse af trin.

Dette betyder at den koreografi, du beslutter at udføre, som ikke nødvendigvis skal inkluderer grundlæggende Hip Hop & Urban Genre teknik, kan score point for dig baseret på holdet færdigheder i showet.

Synkronitet, er danserne ens, i samme timing. Bliver der brugt forskellige niveauer under showet.
Er der dynamik mønster under udførelsen af trinene.

Kreativitet:

- Originalitet.
- Koncepter / temaer.
- Musikalitet.
- Musikvalg. 

Udover at fokusere på kvaliteten af dit show. Ønsker vi med dette kriterie, at skubbe din kreativitet til det næste niveau. Om det så måtte være tema’er eller koncepter for showet eller originalitet i de trin i bruger eller selv de valg af musik.

Alle disse kvaliteter vil være med til at vise den kreativitet jeres show har.

HUSK at kreativitet kan også være overgangene i jeres formationsskift, den må i har staget jer selv på samt jeres brug af musikken, får i bragt musikken til livs.

Performance:

- Udstråling.
- Energy.
- Er fremførelsen overbevisende.

Det er her dommerne vil vurdere holdet udstråling, energi er holdet overbevisenede.

Kommer i udover scenekanten, kan man mærke jeres energi udover scenen. Er i overbevisende, bevarer i karakteren eller den fortælling hele vejen igennem jeres show.

Dybest set, hvordan holdet bringer liv til jeres show.

Stagecraft:

- Formationer
- Overgange
- Danserenes position
- Brug af scenen 

Det er her dommerne vurdere om holdet udnytter scenen under showet.

Er formationerne tydelige samt er der et flow i overgangene til de næste formationer.

Er placeringen af de enkelte dansere skarpe for at få formationerne til at fremstå som de skal.
Udnytter holdet hele scenen undershowet for at skabe en mere dynamisk perfomance.

Hvor længe må showet vare?:
Team - 1,55-2.05 min.

Regler For Showdance

Generelle regler for showdance:

- Påklædningen skal være fittet, alders passende
- Danserne danser til deres eget musik
- Der må gerne bruges rekvisitter & kulisser (Så længe de kan blive sat op på gulvet på under 20 sekunder samt at det kan komme igennem en normal dør ramme)
- Show skal have et tema. Det vil sige at det enten skal være en fortælling, et emne eller en film. Det er vigtigt at der er en rød tråd igennem hele showet.
- I showdance må der danses show, moderne, Contemporary, jazz, musical og ballet. 

Teams:

- Minimum 5 dansere og max 30 dansere
- Fri påklædning
- Man må ikke benytte danseskolensnavn/logo på tøjet.
- En danser må gerne stille op på flere hold, dog skal der betales gebyr for hvert hold personen danser på. 
- Dommerne vil bedømme hver kretere udfra følgende point system 

0-2=Under Gennemsnittet
3-4 =Gennemsnittet
5-6 =God
7-8 =Meget god
9-10= Fremragende 

Bemærk at dommerne må bruge trin point på 0,5 og 1 til overstående skala.

Teams vil blive bedømt ud fra følgende kriterier:

Teknik & Udførelse:

- Udførelse af bevægelsene- Koreografiens opbygning.
- Synkronitet
- Brug af niveauer
- Dynamik og koreografiens sværhedsgræd 

Det er her dommerne vurderer om udføreselen af teknikken er korrekt inden for de stilarter du har valgt at vise i dit show.

Der er ikke et minimum for hvor mange stilarter du har med i dit show.

Så du behøver ikke at udføre alle stilarter. Kvalitet frem for kvantitet.

Synkronitet, er danserne ens, i samme timing. Bliver der brugt forskellige niveauer under showet.
Er der dynamik mønster under udførelsen af trinene. 

Kreativitet:

- Originalitet.
- Koncepter / temaer.
- Musikalitet.
- Musikvalg. 

Udover at fokusere på kvaliteten af dit show. Ønsker vi med dette kretere at skubbe din kreativitet til det næste niveau. Om det så måtte være tema’er eller koncepter for showet eller originalitet i de trin i bruger eller selv de valg af musik.

Alle disse kvaliteter vil være med til at vise den kreativitet jeres show har.

HUSK at kreativitet kan også være overgangene i jeres formationsskift, det vil give mere til jeres rutine samt få bragt musikken til livs.

Performance:

- Udstråling.
- Energy.
- Er fremførelsen overbevisende.

Det er her dommerne vil vurdere holdet udstråling, energi er holdet overbevisenede.

Kommer i udover scenekanten, kan man mærke jeres energi udover scenen. Er i overbevisende, bevarer i karakteren eller den fortælling hele vejen igennem jeres show.

Dybest set, hvordan holdet bringer liv til jeres show.

Stagecraft:

- Formationer
- Overgange
- Danserenes position
- Brug af scenen 

Det er her dommerne vurdere om holdet udnytter scenen under showet.

Er formationerne tydelige samt er der et flow i overgangene til de næste formationer.

Er placeringen af de enkelte dansere skarpe for at få formationerne til at fremstå som de skal.
Udnytter holdet hele scenen undershowet for at skabe en mere dynamisk perfomance.

Hvor længe må showet vare?:
Team - 2.30-3.00 min.

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.